Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 15.11.2018, 02:56

КЗ "Нельгівська ЗОШ І-ІІ ступенів"

Меню сайту
Наше опитування
Ви, відвідувач нашого сайту:
Всього відповідей: 75
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2016 » Вересень » 22 » Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (39:3, 42:3). Задачі на подвійне зведення до одиниці.
22:03
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (39:3, 42:3). Задачі на подвійне зведення до одиниці.

Для того, щоб ознайомитись з матеріалами до уроку, натисність сюди.

Тема: Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (39:3, 42:3). Задачі на подвійне зведення до одиниці.

Мета: повторити і порівнювати прийоми ділення чисел виду 39:3, 42:3; розвивати вміння розв’язувати складені задачі на подвійне зведення до одиниці, орієнтуючись на особистісно-зорієнтоване навчання; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Сьогодні на уроці ми повторимо і порівняємо прийоми ділення чисел виду 39:3 і 42:3, продовжимо роботу над задачами.

ІІІ. Розвиток математичних знань.

  1. Робота  з матеріалом у блоковій системі прикладів.

А) Усний рахунок:

  1. Гра «Створи граф» (Обчислення кругових прикладів. Самоперевірка. Слайд 3.)

 

54 : 6                    84 - 57                               48 : 8

 

 

60 - 12                                                                                          9 · 11

 

                   99 - 39                         27 · 2                  6 · 14

  1.  Гра «Закономірність». (Слайд 4).
  • Знайдіть закономірність, продовжте ряд.

45, 55, 65, …, …, … .

  • Розкажіть, як ви знайшли числа.
  • Розкажіть про числа утвореного ряду. (Двоцифрові, непарні, діляться на одноцифрове число 5, кожне наступне число більше від  попереднього на 10, числовий ряд зростає. Найменше число 45, найбільше – число 95.)
  1. Каліграфічна хвилинка (Слайд 5).
  • Яка цифра найчастіше використовується у записі чисел утвореного числового ряду?
  • Користуючись зразком написання цифри 5, запишіть число, яке складається з 5 одиниць; 5 десятків і 5 одиниць; 5 сотень, 5 десятків та 5 одиниць. Назвіть ці числа.
  • Кожне число поділіть на 5. Запишіть утворені частки, користуючись зразком написання цифри 1.
  1. Гра «Створи пари» (Слайд 6)
  • Створіть відповідні числові пари, виконавши ділення на 5.

45,   85,  65, 75,  55,  95.

 

 

19,  15,  9,   11,   17,   13.

  1. Гра «Шифрувальник» (Слайд 7)
  • Виконайте числові вирази. За допомогою шифру відгадайте зашифроване слово.

          А   Д   Ж   І    М    Л   Н   О    Р    Ц   !

              10  11 18  14 12   22   25  21 30 33  34

        36 : 3 = 12   М

        63 : 3 = 21   О

         44 : 2 = 22   Л

         84 : 4 = 21   О

         55 : 5 = 11   Д

        66 : 2 = 33    Ц

        28 : 2 = 14     І

        88 : 2 = 44     !

В) Письмове розв’язування прикладів на ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 42:3 (№781).

72:6, 72:3 – пояснення прийому обчислення (І група);

І стовпчик – ІІІ група з вчителем;

І – ІІ стовпчик – ІІ група самостійно (взаємоперевірка);

ІІІ – V – І група самостійно (взаємоперевірка).

  1. Робота з матеріалом у блоковій системі задач.

А) Усний рахунок:

  1. «Задачі для допитливих»:

Слайд 9

Турист з Нельгівки вирішив подорожувати на велосипеді нашими Приморськими степами. За кожну годину він проїжджає 16 км. Скільки кілометрів проїде турист за 4 години?

               Слайд 10

На своєму шляху він зустрів зайця-русака. Заєць-русак – чудовий степовий спринтер, який може розвивати швидкість до 50 км за год.

  • Чи зможе турист на велосипеді наздогнати зайця?
  • У скільки разів  більше  пробіжить заєць за 1 годину, ніж велосипедист проїде за 1 годину? 
  • На скільки кілометрів більше  пробіжить заєць  за 1 годину, ніж велосипедист проїде за 1 годину?
  • Скільки кілометрів пробіжить заєць за 2 години?

   Слайд 11

Далі нашому туристові зустрілася дрохва. Це найбільший степовий птах. Маса 3 дрохв 48 кг. Яка маса 1 дрохви?

Фізкультхвилинка

Метелик. Руки вже за головою,

Тож дивись перед собою,

Випрямляємо хребет,

Лікті зводимо вперед

Мов метелики, літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

Буратіно. Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів,

Ключик, видно, загубив.

А щоб ключик наш знайти,

Треба всім в похід іти.

Б) Робота над задачею № 782.

  1. Ознайомлення зі змістом задачі.
  • Прочитайте задачу. Про що в ній говориться?
  • Назвіть опорні слова  в умові задачі. (Ціна,  кількість, вартість.)

(Повторне читання задачі, поділ задачі на частини, виділяючи її  окремі числові дані.)

                     Ц        *         К         =      В

 

Л                     ?                       9пл.           54 грн.

                                На ? ›    

 С                    ?                     6 п.             72 грн.

  1. Частковий аналіз задачі й відшукування плану її розв’язування.
  • Про що запитується в задачі?
  • Що достатньо знати, щоб відповісти на запитання задачі?

(Учень, усно аналізуючи задачу, складає план розв’язування задачі.)

  1. Розв’язування задачі:

І група – розв’язати задачу алгебраїчним способом за допомогою буквеного виразу (самостійно  біля дошки);

ІІ група –  записати рішення задачі  діями з поясненням (робота біля дошки з вчителем).

  1. Презентація самостійно виконаних завдань.
  2. Додаткові завдання:
  1. Скільки коштує вся покупка?
  2.  Скільки  разом коштують одна пляшка лимонаду і один пакет соку?
  3. Скільки пляшок лимонаду можна купити  ціною 10 гривень?
  4. Скласти обернену задачу (І група).

В) Розв’язування задачі 783.

  1. Ознайомлення зі змістом задачі.
  • Прочитайте задачу. Про що в ній говориться?
  • Поясніть лексичне значення слова гірлянда?

(Повторне читання задачі, поділ задачі на частини, виділяючи окремі числові дані.)

            Пр.                 *         Ч.                    =         В.р.

 

П.        ?                                 2 год.                                   28 пр.

                     ?

О.       ?                                 3 год.                                   54 пр.

  1. Частковий аналіз задачі й відшукування плану її розв’язування.
  • Про що запитується в задачі?
  • Чи можна про це дізнатися відразу?
  1. Розв’язування задачі:

І група – розв’язати  задачу алгебраїчним способом за допомогою рівнянь (самостійно біля дошки);

ІІ група –  записати рішення задачі за допомогою числового виразу (робота біля дошки з вчителем).

  1. Презентація самостійно виконаних завдань.
  2. Додаткові завдання:
  1. Скільки всього прапорців вирізали діти?
  2. На скільки більше прапорців вирізала Оленка, ніж Петрик?
  3. Скільки  прапорців виріже Петрик за 3 години? Оленка за 2 години?
  4. Скласти обернену задачу (І група).

В) Розв’язування задачі 785.

  1. Ознайомлення зі змістом задачі.
  • Прочитайте задачу. Про що в ній говориться?
  • Поясніть значення словосполучення овочевий склад.
  • Назвіть опорні слова  в умові задачі. (Маса 1 ящика, кількість ящиків, маса всіх ящиків).

(Повторне читання задачі, поділ задачі на частини, виділяючи окремі числові дані.)

            М.1 ящ.                    К. ящ.                                   М.в. ящ.

З.                                            4 ящ.                         48 кг

            ?, одн.                                                                          ?

Пр.                                        8 ящ.                                     ?

  1. Аналіз задачі аналітичним способом.
  • Про  що запитується  в задачі?
  • Чи можна дізнатися про це відразу?
  • Чому?
  • Про це можемо дізнатися?
  • Чому?
  • Чи можна дізнатися, яка маса одного ящика?
  • Якою дією?
  • Тепер можна відповісти на питання задачі?
  • Чому?
  • Якою дією можемо знайти масу 8 ящиків?
  • Тепер можна відповісти на запитання задачі?
  1. Самостійне розв’язування задачі.
  2. Перевірка розв’язування.
  • Що знайшли першою дією?
  • Що знайшли другою дією?
  • Скільки кілограмів моркви стало на складі?
  • Як ви знайшли?
  1. Додаткові завдання:
  • На скільки кілограмів більше у 8 ящиках, ніж у 4 ящиках?
  • Скласти обернену задачу (І група).

ІV. Підсумок уроку.

  • Що треба зробити, щоб знайти частку 39:3? 42:3?
  • Яку дію виконуємо,  коли треба звести до одиниці?
  • Складіть прості задачі на зведення до одиниці.

V. Домашнє завдання:

І група - № 786, 788;

ІІ група - № 787, 788;

ІІІ група - № 787.

                                                                                                         Вчитель початкових класів

КЗ «Нельгівська ЗОШ

І – ІІІ ступенів»

Приморського р-ну

Запорізької обл.

Степаненко Н.І.

Переглядів: 601 | Додав: Стахій | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Друзі сайту
  • Сайт районного методичного центру
  • Районний відділ освіти
  • Освіта в Україні
  • Міністерство освіти і науки України
  • Приморська РДА
  • ДНЗ "Світлячок" с. Нельгівка
  • Цікаві факти
    В лимоне содержится больше сахара,чем в клубнике.

    Copyright MyCorp © 2018
    Конструктор сайтів - uCoz