Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 16.04.2024, 21:05

Комунальний заклад "Нельгівська гімназія"

Меню сайту
Наше опитування
Ви, відвідувач нашого сайту:
Всього відповідей: 91
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2016 » Жовтень » 3 » Інтегрований урок з природознавства та математики в 1 класі
14:43
Інтегрований урок з природознавства та математики в 1 класі

Для того, щоб ознайомитись з матеріалами натисніть сюди

Тема. Рослини, їх будова. Розв’язування задач на знаходження різниці.

Мета: ознайомити дітей із будовою рослин, з'ясувати значущість кожної частини рослини; вправляти учнів у розв’язуванні задач на знаходження різниці, узагальнити і закріпити набуті знання; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: роздатковий матеріал, зразок написання цифри, малюнки – відгадки до загадок, комп’ютер, тарілка з яблуками,

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

• Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

- Поясніть, чому місяць листопад названо листопадом?

• Усні обчислення

- До нас в гості прийшов казковий герой. Як його звуть? ( Карлсон). Карлсон зібрався на День народження до Малюка. Допоможіть йому зібрати букетик з листочків для подарунку. (На слайді осінній пейзаж, Карлсон. У дітей вирізані різноманітної форми листочки з дерев з написаними прикладами.) - Знайдіть листочок з прикладом на додавання та віднімання, результат якого дорівнює 7.

• Робота над загадками. (На дошці — малюнки-відгадки.)

- Відгадайте загадки.

• У сукні зеленій стою цілий рік: Сонечко світить, чи падає сніг. Голок багато в господарстві маю, Тільки не шию і не вишиваю. (Ялинка)

• Батько тисячу синів має, Кожному шапочку справляє. (Дуб)

— За якими ознаками ви дізналися, що це дуб?

— Які у нього плоди?

— Хто живиться його плодами?

• І красива, і пахуча Квітка ця, на жаль, колюча. (Троянда)

Я на сонце дуже схожа –

Золотиста, ніжна, гожа.

Рано вранці розквітаю.

Відгадати вам неважко,

Що за квітка я?… (Ромашка)

• Намистиночки малі

Стебло тягнуть до землі. (Конвалія) •

Лист різний із оксамита,

Соком ягідка налита.

А для хворої дитини

Кращі ліки — чай з... (малини).

Влітку сіренький, Взимку біленький (Заєць)

• Каліграфічна хвилинка.

- Скільки елементів має множина, яка утворилася?

- Пропишіть цифру сім рядок.

- З яких чисел складається число сім? Запишіть.

- Який елемент зайвий? Чому?

- Назвіть елементи утвореної множини одним словом. (Рослини)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні на уроці ми говоритимемо про рослини, зокрема про їх будову, розв’язуватимемо задачі на знаходження різниці.

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Повідомлення вчителя з елементами бесіди.

— Тілами якої природи є рослини?

— Доведіть свою думку. (Вони дихають, ростуть, розмножуються, живляться, помирають.)

— Що потрібне рослині для життя? (Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря)

— Що дає світло і тепло? (Сонце)

— Сонце — це тіло живої чи неживої природи?

— Навіщо рослині світло і тепло? (Рости)

— Звідки рослини беруть воду? (З ґрунту)

— Отже, рослини пов'язані з ґрунтовою вологою.

— Для чого рослинам потрібне повітря?

— Вода і повітря — це тіла живої чи неживої природа?

- Який висновок можна зробити? ( Жива природа пов'язана з неживою.)

- Кожна рослина складається з частин. Ці частини називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням. Всі органи рослини утворюють один організм. (Використовується тема «Будова рослини» з електронної програми «Природознавство 3 клас»)).

- Підсумуємо почуте:

• З чого складається рослина?

• Як називаються частини?

• Позначте цифрою кожен орган рослини, яка намальована у вас на листках.

Фізккультхвилинка

2 Практична робота. Вивчення будови рослин

а) Робота з малюнками яблуні, калини, помідора.

— Розгляньте малюнок яблуні.

— Які органи яблуні зображено? (Яблуко, листя, квіти, корінь, стовбур)

— Який кущ зображено? (Калина)

— Назвіть органи цієї рослини. (Ягоди, листя, квіти, корені, стебла)

— Назвіть органи помідора. (Плід, листя, квіти, стебло, корінь)

— Як назвати одним словом яблуко, ягоди калини, плід помідора? (Це плоди)

— Де утворюються плоди? (Плоди утворюються на місці квіток.)

(Учитель розрізає яблуко, помідор, ягоду калини.)

— Що міститься всередині кожного плоду? (Усередині завжди є насіння.)

— Що є спільного в усіх рослин? (В усіх рослин є корінь, стебло, листя, квітки, плоди і насіння.)

- Який висновок можна зробити?( Усі рослини мають однакову будову: корінь, стовбур, лист, квітка, плід.)

- Однак, органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, формою, розміщенням у просторі, кольором, розмірами.

(Використовується тема «Будова рослини» з електронної програми «Природознавство 3 клас»).

Гра «Що зайве?»

(Гілки листяних дерев і гілочка ялини. Зайва гілочка ялини.).

б) Робота в парах. (На кожну парту до уроків розкладають розрізану на частини рослину. Це можуть бути загальновідомі невисокі трав'янисті рослини.)

— Розгляньте окремі органи рослини. Назвіть їх одне одному.

— Покажіть корінь, стебло, листя, квітку. (Діти беруть до рук кожну частину рослини і показують учителеві.)

— Вам необхідно скласти їх у такій послідовності, щоб утворилася ціла рослина. Для цього ви повинні виконати задачі.

(Вчитель читає задачі на знаходження різниці, учні називають умову і запитання до задачі, записують рішення, називають компоненти, складають в певній послідовності органи рослини, на яких записані відповіді до задач.)

- Рослини називають зеленим дивом Землі або «фабрикою повітря». Їх називають саме так, тому що рослини збагачують повітря киснем, яким дихають всі живі організми. Щоб зменшити забруднення повітря, треба насаджувати дерева.

- Учні нашої школи висаджували плоди липи, клена, калини.

Задача 1 Учням треба висадити 10 грамів плодів липи. Вони висадили 7 грамів. Скільки грамів плодів липи залишилося у дітей?

Задача 2 Учням треба висадити 9 грамів плодів клена. Вони висадили 5 грамів. Скільки грамів плодів клена залишилося у дітей?

Задача 3 Учням треба висадити 7 грамів плодів калини. Вони висадили 4 грами. Скільки грамів плодів калини залишилося?

Задача 4 Щоб наші молоді деревця не загинули від гусені, на допомогу їм прилетить синичка. За одну добу синичці треба з’їсти 10 грамів комах. Вона з’їла 8 грамів. Скільки грамів комах їй ще залишилося з’їсти?

- Як називається рослина, яка утворилася у вас? (Кульбаба)

Фізкультхвилинка «Дерева, кущі, трав’янисті рослини»

в) Розповідь про значення кожної частини рослини.

— Сьогодні до нас завітав ще один гість. Це дідусь – корінь. Він розкаже вам для чого рослині корінь. РОЗПОВІДЬ ДІДУСЯ КОРЕНЯ

-Я сьогодні завітав до вас, щоб ви, діти, почули розповідь дідуся-кореня. У ґрунті міститься велика кількість коріння. Коріння дерев живуть довго — від 50 до 500 років, кущів — від 10 до 20 років, а трав — від 1 року до 20. Коріння ростуть упродовж усього життя рослини. Вони рухаються між частками ґрунту у пошуках води і мінеральних солей. Своїм коренем я закріплюю рослину в ґрунті, міцно утримую її. Чим більше рослина, тим більше корінь. Коренем я дістаю з різних куточків ґрунту воду для рослини з розчиненими в ній мінеральними солями, які відправляю по ствбуру до гілок і листя.

г) Складання ланцюжка

— Складемо ланцюжок, що демонструє взаємозв'язок усіх частин рослини

. - Для чого потрібен корінь? (Діставати воду та розчинені мінеральні солі)

- Для чого потрібне стебло? (Тримає листя і квітку.)

- Для чого потрібне листя? (Ловить сонячне проміння, листям рослина дихає.)

- Для чого потрібна квітка? (У ній утворюються насіння і плоди.)

— Як ви вважаєте, чи зможе рослина жити без якої-небудь частини?

- Який висновок можна зробити? (Усі органи рослини важливі та взаємопов'язані. Це єдиний організм.)

•• Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1) Робота за малюнками

— Які рослини тут намальовані? (Помідор, морква)

— Намалюйте органи рослин, яких бракує.

— Які органи рослин ви домальовували?

— Назвіть намальовані органи помідора. Скільки їх?

— Розкажіть, що ви знаєте про ці рослини. (Вчитель розказує, з яких країн прийшли ці рослини.)

- Помідор прийшов до нас з Південної Америки, а Батьківщиною моркви є Кавказ, Іран, Авганістан, Північно-Західна Індія.

2) Творча робота.

- Складіть задачу на знаходження різниці. (На тарілці лежало 7 яблук. Дівчинка з’їла 2 яблука. Скільки яблук залишилося?.

V. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що є спільного у будові рослин?

— Де утворюються плоди?

— Для чого рослині корінь, стебло, листя?

Переглядів: 824 | Додав: stahij91 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Друзі сайту
  • ВОКТМС Софіївської СР
  • Освіта в Україні
  • Міністерство освіти і науки України
  • Софіївська сільська рада
  • КЗДО "Світлячок" с. Нельгівка
  • Цікаві факти
    В лимоне содержится больше сахара,чем в клубнике.

    Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz