Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Субота, 27.04.2024, 10:19 |
Комунальний заклад "Нельгівська гімназія" | |
Вітаю Вас Гість |
|
СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУУправління навчально-виховними закладами здійснюють на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор при виконанні всіх управлінських функцій. 1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами. 2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: - засновник - Софіївська сільська рада. Уповноважений орган управління - Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Софіївської сільської ради; - керівник закладу освіти - Романішина Надія Іванівна; - колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада; - колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи); - інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти. Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності. Закономірності в управлінні школою - це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів. До основних принципів належать: - принцип прогностичності внутрішкільного управління; - єдності державних і внутрішкільних механізмів управління; - демократизації і гуманізації управління; - раціонального поєднання централізації і децентралізації; - єдності єдиноначальства і колегіальності; - гласності, відкритості управління; - об'єктивності та інформаційної достатності; - плановості, перспективності; - компетентності; - оптимізації - системності в управлінні. УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ· органи колегіального управління школою (рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі); · адміністрація школи (директор); · органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет). УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ:Управління сучасною школою є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації школи, до якої належать директор. ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет школи), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків (батьківський комітет школи (класу), повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією. |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Конструктор сайтів - uCoz |