Тема: Узагальнення знань і умінь множення та ділення двоцифрових та трицифрових чисел.
1.Мотивація навчальної діяльності
Любі діти, я вас зараз запрошую до участі у математичному квесті. На вас чекають завдання різної складності, розв’язавши які ви отримаєте призи-бонуси. Ними зможете заповнити кошики, що знаходяться на ваших робочих місцях. Саме від того як буде проходити співпраця, буде залежати їх вміст. Зверніть увагу на те, що на проходження завдання квесту у вас буде чітко відведений час, який даремно гаяти не можна. Кожну хвилину використовуйте з користю для досягнення мети. Проходити квест ви будете в групах. Що ви побажаєте один одному перед початком нашого математичного квесту?
Поділ на групи.
Пропоную зібрати всю увагу, кмітливість та старанність і розпочати наповнення ваших кошиків правильною, цікавою та корисною інформацією. Перевірку будемо здійснювати за допомогою мультимедійної презентації.
Конверт 1. Прочитайте слова та знайдіть в них числа, добуток яких необхідно записати у хвилинку каліграфії. (за правильно виконане завдання отримаєте 1 бонус)
Варіант 1 «На афішному стовбі було оголошення про те, що відома актриса зіграє головну роль у виставі «Поліанна». (підказка стовб -100, актриса -3)
Варіант 2 « За святковим столом сиділи дівчата, стрижки яких були виконані за всіма сучасними тенденціями моди» (підказка столом -100, стрижка – 3).
Ті групи, які знайдуть числа у словах, отримують печиво у кошик.
Хвилинка каліграфії – 300.
Дайте характеристику числа.
А яке найбільше число ви знаєте?
Хвилинка – цікавинка
Google - одна з найпопулярніших пошукових систем. Її придумав Сергій Брін Ларрі Пейдж. Назва системи була вибрана неспроста. Її творці хотіли показати ту кількість інформації, яку система може обробити. У математиці число, яке складається з одиниці та ста нулів називається «гугол».
Додатковий бонус отримає та команда, яка згадає ще слова, які заховали в собі числа. (престол, підвал, сім’я, одинокий, сорока, сороконіжка…)
2. Повідомлення мети і завдань уроку
На початку нашого квесту ви розв’язали завдання, що принесло перші бонуси. Давайте складемо формулу, яка допоможе зробити наш квест цікавим, ефективним, результативним. (на дошці) ( + )х - : =
Учні працюють в групах чітко відведений час, по закінченні якого презентують свої варіанти, які вони написали на заздалегідь заготованих плакатах –шаблонах. Всі варіанти розміщуються на дошці.
(дружба + знання) х старання – лінощі : учнів нашого класу = чудовий результат
3. Узагальнення окремих знань
Робота з матеріалом
Конверт 2. «Хто швидше» (завдання для всіх груп однакове. Хто швидше і без помилок обчислить, той і отримає 2 бонуси). Після виконаної роботи здійснюється взаємоперевірка, під час якої учасники з інших команд надають бонуси команді суперниці.
38:2= 300х3=
13х10= 48:3=
180:30= 12х6=
Крокуємо далі до мети. Пропоную віртуальне підняття на гору.
4. Повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань
Конверт 3. «Математичний альпінізм»
Скласти вирази, використовуючи всі математичні знаки, за даним початком і досягти необхідного результату. За умови бездоганного виконання завдання команда отримає 3 бонуси. Перевірка роботи здійснюється фронтально, враховуючи складність виразів, правильність обчислення.
- =8
5)
4)
3)
2)
- 8*8=
Хвилинка – цікавинка.
Число 8 вважається числом досконалості. Воно асоціюється з нескінченістю, а у древніх єгиптян вважалося числом рівноваги та космічного порядку. Піфагорійці вірили, що число 8 є символом любові та дружби.
Бажаю, щоб це число вам принесло удачу на нашому квесті. Ви чудово працюєте розумово, пропоную зробити «привал» та відпочити
Фізкультхвилинка
Конверт 4. «Право вибору» ( групи мають право обрати ту категорію, з якою можуть попрацювати). Точність, швидкість та злагодженість роботи в команді принесе 3 бонуси. Здійснюється самоперевірка за допомогою мультимедійного екрану.
Множення
22 · 9 = 198 170 · 3 = 510 41 · 6 = 246
10 · 0 = 0 12 · 80 =960 25 · 9 =225
Ділення
180: 30=6 60:4= 15 360:40=9
52:4= 13 36:3=12 32:2=16
Рівняння
Х – 45 = 4 · 9 810 : Х = 30 · 3 Х · 80 = 560 – 240
Х = 81 Х = 9 Х = 4
За результатами роботи з чотирма конвертами максимальна кількість бонусів, яку ви могли заробити – 10. Але у вас є ще один конверт, попрацювавши з яким лідери квесту можуть змінитися. Бажаю всім удачі.
5. Повторення й систематизація основних теоретичних положень
Конверт 5.
Компетентнісно орієнтоване завдання
Дорогі друзі, пишуть вам третьокласники зі Львова. Ми з компанією зібрались на пікнік. Приготували із собою багато смаколиків, але не взяли до уваги те, що порівну не можемо їх розділити між друзями. Ледь не посварилися. Допоможіть вирішити проблему. Нас четверо, а от наші смаколики: печиво – 14, яблука – 11, банани – 7.
Що зробити з залишком? ______________________
За кожну правильну відповідь по 4 бонуси.
Контрольно-рефлексивний етап.
6. Підсумки уроку
Ви чудово попрацювали під час квесту. Заробили бонуси за старання, злагодженість та цілеспрямованість.
Завдання: підрахуйте кількість бонусного печива та розробіть план, як ви розподілите його між учасниками квесту у команді.
Якої мети ви досягли, працюючи у квесті?
Що для вас було найцікавішим? Корисним?
|