Тема: «Краса природи в творах Шевченка. Іменник»
Мета: узагальнити знання з теми "Іменник", розвивати навички виразного читання, зв'зного мовлення, мислення, виховувати любов до культурної спадщини Т.Г.Шевченка.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1. Привітання
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
2. Вступне слово
Щовесни. коли тануть сніги,
І на рясті засяє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшануємо пам'ять Шевченка.
- По всій Україні проходять Шевченківські дні, тому і наш сьогоднішній урок присвячений творчості Т.Г.Шевченка.
3. Вправа «Очікування».
- Що ви очікуєте від уроку? ( Учні висловлюють свої думки, починаючи фразою «Я очікую…»)
- А я як учитель очікую, що ви будете злагоджено працювати, уважно слухати, точно висловлювати свої думки, писати охайно і покажете високий рівень знань .
Тому… Всі
Працюємо – активно.
Думаємо – оперативно.
Сперечаємося – доказово.
3. Девіз уроку
Учітесь, читайте, чужому научайтесь і свого не цурайтесь.
- Як ви розумієте ці рядки? Хто є їх автором ?
4. Колективна робота : гра «Шифрувальник» (Шевченко)
ІІ.Оголошення теми та мети урока.
ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.
1. Редагування тексту поезії Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати».
Садок вишневий коло хата,
Хрущі над вишня гудуть.
Плугатарі з йдуть, плугами
Співають, ідучи, дівчата,
вечерять а матері ждуть…
- Про яку пору року йдеться у вірші? (Весна)
2. Перегляд мультфільму «Садок вишневий коло хати».
3. Створення ряду спільнокореневих слів до слова «весна».
4. Робота над орфограмою в слові «весна».
Фізхвилинка.
Хто це, хто це так втомився
І наліво похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
2. Робота в парах. Вірш «Село»
І пара виписує іменники Ж.р.
ІІ пара виписує іменники Ч.р.
- Які іменники ще залишилися? (село,поле,серце,диво, Дніпро).
- Чому?
- Запишіть форму множини цих іменників.
- Яке слово викликало у вас труднощі? Чому?(Дніпро)
3. Попереджувальний диктант
Народився в селі Моринці у сім’ї кріпаків . Батько та мати на панщині. Тому доглядала за малим Тарасом старша сестра Катерина, яка й сама ще була дитиною .
4. Гра «Сплети павутинку»
- Закінчити речення:
* Я знаю, що Тарас народився в…
* Мені відомо, що він дуже любив…
* Я вважаю його…
* Мені подобаються його…
* Відома книга поета…
* Власні назви - це.....
* Загальні назви -це...
*І як здобуті ці знання вам знадобляться для життя..
V Підсумок уроку.
Колективна гра «Пазли»
|