Тема. Ознаки весни. Дослідження весняних місяців. Виготовлення аплікації з попкорну.
(За підручником «Я досліджую світ», М. Вашуленко, Г. Ломаковська, Т. Єресько)
Очікувані результати:
Мовно-літературна освітня галузь
- сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою [2 МОВ 1-1.1-3]
- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1-1.3-3]
- уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) [2 МОВ 1-1.7-2];
- поповнює власний словниковий запас [2 МОВ 1-1.7-3];
- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1];
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
– записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];
– створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3.1-3]
Природнича освітня галузь
- розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування [2 ПРО 1-1.6-1];
- використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) [2 ПРО 1-2.1-1];
- вирізняє істотну інформацію про природу [2 ПРО 1- 4.1-2]
- спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [2 ПРО 2-3.1-4];
- називає пори року та відповідні їм місяці; тривалість доби і року [2 ПРО 2-3.1-5];
- описує поведінку тварин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1- 6];
- описує життєвий цикл рослин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1-7];
- установлює взаємозв’язок між порою року і погодою [2 ПРО 2-3.1-8];
Технологічна освітня галузь
- прогнозує, яким має бути виріб [2 ТЕО 1-1.1-1];
- створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу, картону, ниток, нетканих чи природних матеріалів (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) [2 ТЕО 1-1.4- 4];
- розміщує елементи виробу на площині [2 ТЕО 1-1.4-6];
- виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами з допомогою дорослих та самостійно (склеювання, складання, зв’язування тощо) [2 ТЕО 1-2.1-1];
- дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, ножиць, шпильок, гачків тощо) [2 ТЕО 2-4.3-1];
- самостійно чи з допомогою дорослих демонструє результати власної діяльності [2 ТЕО 2-1.5-1];
Соціальної та здоров’язбережувальна освітня галузь
- пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі [2 СЗО 1-2.2-2];
- дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях [2 СЗО 3-1.4-6];
- об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри [2 СЗО 3-4.4-6];
- виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуюсь із рішенням команди [2 СЗО 3-4.4-7];
Мистецька освітня галузь
- спостерігає за довкіллям, за допомогою вчителя/вчительки фіксує цікаві, незвичайні явища [2 МИО 1-1.3-1];
- описує свої емоції від сприймання мистецьких творів [2 МИО 1-3.4-2];
- сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, співзвучні з власними емоціями [2 МИО 2-2.1-1];
- порівнює музичні та візуальні образи, твори мистецтва та явища довкілля [2 МИО 2-2.1-2];
- виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) інформацію, отриману від сприймання творів мистецтва [2 МИО 3-3.3-1];
Ресурси:
- Обладнання і матеріали:
- картина Архіпа Куїнджі «Рання весна»
- картки для активностей
- картки для стіни слів
- попкорн
- Медіа ресурси:
https://www.youtube.com/watch?v=Xl-5Ln4dxrk
- Іван Франко «Дивувалась зима»
https://www.youtube.com/watch?v=2cxUIn2KaZc
Ключові слова
Стіна слів: льодохід, березень, квітень, травень
Словник
Льодохі́д— рух крижин і крижаних полів на річках під дією течії чи вітру.
Інформація для вчителя
Опис картина Архіпа Куїнджі
Картина "Рання весна" належить пензлю відомого російського живописця Архипа Івановича Куїнджі. Полотно було написано в 1895 році, воно являється одним з кращих пейзажів художника.
Центральне місце на картині відведено скутій льодами річці, що завмерла напередодні весняної повені в очікуванні перших теплих променів, які могли б дозволити їй вивільнити всю свою могутність і показати себе у всій красі.
Картина "Рання весна" належить пензлю відомого російського живописця Архипа Івановича Куїнджі. Полотно було написано в 1895 році, воно відноситься у кращим пейзажам художника.
Лід на річці тріснув, крізь нього вже починає проступати перша вода, наближатися весна. Її з нетерпінням чекають зеленіють трави, оголені гілки дерев і блакитному небо. Передчуття весни - ось, що робить цю картину настільки привабливою і красивою.
Кожен день наближає весну, на деревах, зображених художником в лівій частині картини вже з'явилися перші бруньки. Зовсім скоро вони стануть листочками, і тоді ніякий мороз їм буде не страшний.
Зимі не вдасться зупинити наступ весни, про це говорить вся композиція картини, вибудувана живописцем таким чином, щоб здавалося, ніби річка йде в нескінченність і закінчується десь в тумані, укутати ліс, розташований на задньому плані.
Полотно відрізняється кольоровою і світловою насиченістю, всякий хто на нього дивиться розуміє, що це не просто картина, а гімн насування тепла, сонячного світла, зеленому буяння лісів і полів.
Подібний пейзаж може споглядати кожен, хто хоч раз у своєму житті вибирався ранньою весною на природу. І все ж є в ньому щось особливе - легке і неповторне, те, що не зрозуміє і не запримітить очей звичайної людини, але що з легкістю вловить і відобразить на картині досвідчена рука живописця.
Картина написана в дусі реалізму, для чого було використане полотно і масляні фарби. На даний період часу полотно належить до культурної спадщини українського народу та зберігається в Харківському музеї мистецтв.
https://opisanie-kartin.com/opisanie-kartiny-arxipa-kuindzhi-rannyaya-vesna/
ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ
1. Уведення в тему. Входження в картину А. Куїнджі «Рання весна»
- Уявіть себе не в класі, а на ледь помітній стежці, що веде до річечки. Уявили?
- А що ви почули, наближаючись до річки?
- Тепер спробуйте вдихнути повітря. Які запахи ви відчули?
- Якщо ви торкнетеся рукою трави, що ви відчуєте?
- Тихенько підійдіть до річки, прислухайтеся. Може ви почуєте, про що вона шепоче?
- А якщо заплющити очі, які звуки ви можете почути?
2. Слухання А. Вівальді (Пори року) «Весна» (медіа ресурси)
https://www.youtube.com/watch?v=Xl-5Ln4dxrk
- Де б ви зобразили себе?
- Яка пора року зображена? Чому ви так думаєте?
- Як би ви назвали цю картину?
- Цю картину написав відомий російський живописець Архіп Іванович Куїнджі в 1895 році. Це полотно являється одним з кращих пейзажів художника. Художник назвав цю картину «Рання весна».
- Яка небезпека може чекати на нас?
- Давайте складемо правила поведінки біля водойм навесні.
- Як би ви назвали це явище природи, коли льодяні крижини рухаються на річках під дією течії чи вітру під час розтавання?
3. Стіна слів: льодохід
4. «Асоціативний кущ» ВЕСНА
- Що вам спадає на думку, коли ви чуєте слово весна?
5. Вправа «Незакінчене речення». Письмо для себе.
- Закінчіть речення Весна - це
6. Робота з загадкою.
Три брати ідуть по світу –
Від зими назустріч літу.
Перший пройде – тане лід,
Другий пройде – всюди квіт,
Третій пройде – укрива
Землю шовкова трава.
(Весняні місяці)
7. Робота в парах. Розшифровка весняних місяців (зошит с. 27, завд. 3)
- Ке свято відбудеться найближчим часом?
- Коли?
- Об’єднайтесь в пари так, щоб ваші числа утворили склад числа 8.
8. Стіна слів: березень, квітень, травень
9. Робота в групах. Впізнай місяць за описом.
- Складіть зі складів слова – таким чином об’єднаєтесь в групи.
А) Цей місяць, ніби наголошує, що вже розрослося, розцвіло у всій красі веселе зелене різнотрав’я.
Б) Цей місяць отримав свою назву від красуні берези. У берези, найпершої серед дерев розпочинається сокорух.
В) Всі рослини вкриваються молодою яскравою зеленню, квітнуть.
10. Перегляд відео про признаки весни (медіа ресурси) https://www.youtube.com/watch?v=vVFMu9l0Qnw
Які признаки весни ви помітили?
11. Робота в групі. Читання для когось. Хмара слів «Ознаки весни».
Знайдіть і обведіть серед поданих слів лише ознаки весни.
12. Робота в парі. Гра збери прислів’я.
Самоперевірка.
Зійшов у березні сніжок - то восени хліб у коморі
Як у травні дощ надворі то травень з травою
Коли квітень з водою ще весни не робить
Одна ластівка берися за плужок
13. Щоденні 5. Слухання. І. Франко «Дивувалась зима» https://www.youtube.com/watch?v=2cxUIn2KaZc
- Прослухайте вірш Івана Франка «Дивувалась зима». Подумайте, яким прикметам весни дивувалась зима.
14. Колективне виготовлення весняного дерева з попкорну.
- Що це? Давайте до цього іменника доберемо прикметники.
- Чи можемо це дерево назвати весняним?
- Давайте перетворимо його в весняне дерево – прикрасимо квіточками із попкорну.
15. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?
- Що вчилися робити?
- Яке завдання сподобалось виконувати найбільше?
- З яким завданням виникали труднощі? Чому?
- Оцініть свою роботу на цьому уроці мімікою обличчя.
- Творче домашнє завдання.
- Скласти розповідь «Чому я люблю весну»
|